Byråene ser ulikt på nye pitch-anbefalinger: – Litt vagt ANFO og Kreativt Forum har lagt fram felles anbefalinger til byråkonkurranser. Dette sier reklamebyråene.
TikTok i Norge: – Blir enklere å ha dialog, utfordre hverandre og samarbeide TikTok har etablert seg i Norge. Dette sier mediebyråene.
Spår flere konkurser i bransjen: – Lett å tenke det ikke er plass til alle – Det er mer krevende å drive byrå i dag enn for ti år siden.
Etterlyser pitch-føringer som ble varslet i oktober: – Det haster For to måneder siden varslet Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen at de ville komme med føringer for byråkonkurranser. Dette er status på samarbeidet.
Dette sier byråene om pitch-føringer fra Kreativt Forum KOM24 har snakket med flere reklamebyråer om de nye føringene for byråkonkurranser.
Vil ha føringer for pitching: – Ønsket det i mange år Byråkonkurranser trenger flere regler, mener bransjefolk.
Usikkerhet, kutt og tregt marked. Dette er status for reklamebransjen Giganten NoA har kuttet ti prosent av de ansatte i Norge.
Dette byrået har halvvert antall Cannes-bidrag i år – Nåløyet i Cannes er ekstremt trangt, så vi sender kun det vi mener kan overleve juryer av de beste bransjehodene i verden, sier reklame-sjefen i ANTI.
Atyp har gjort Boligelektrikeren rosa: – Brukt riktig vil det gjøre merkevaren mer synlig – Alltid ekstra spennende når det er gjort modige valg som bryter med kategorispråket, sier Hågen Pettersen i Atyp.
Her fester den norske reklamebransjen i Cannes Torsdag festet «hele» den kreative bransjen fra Norge i Cannes.
Slik fikk Atyp flere til å ta praten om å bli fosterfamilier Byrået Atyp vant fire gull for kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem».
Atyp stikker av med Byråbattle-seier: – Vi ønsker å være atypiske For andre gang inviterte MFO til Byråbattle. Og for første gang var en jury på plass.
– Følg med, og vis vilje: Elg og Atyp kommer med sine tips for å finne sommerjobb Byråleder avslører at de ofte «stalker» spennende folk på LinkedIn: – Det kan være lurt å følge de byråene eller folkene man er interessert i å jobbe med.
Forsøkte å skape et byrå som Atyp i 2014 – nå har han blitt partner – Jeg trives best i skjæringspunktet mellom strategi og kreativitet, og Atyp er derfor perfekt for meg, sier Morten Micalsen.
– Det er lettere med internkommunikasjonen når tilnærmet alle er hjemme Tilbake på hjemmekontor, slik takler MSL, WergelandApenes og Atyp det nye påbudet.
Byråleder tror de fleste virksomheter har medarbeidere som møter veggen – Du må be om hjelp, sier Trigger-sjef Bente Kvam Kristoffersen.
Det kreative byrået Atyp har laget sommer-dashboard basert på åpne data – Vi synes det var en morsom ide å kombinere typiske sommerrelaterte ting.
Atyp ansette fire - Styrker seg på content media Det kan se ut som et boyband, men er bare de nye ansatte hos Atyp.